
|
Disclaimer ![]() Hello there , welcome to my wonderland . Just an ordinary girl with her own big bang theory . hv a nice day
Tagboard! ![]() letak link anda yang betul. No Harsh words allowed here. Boleh request Tuto kat sini.Credits!
| Happy mōnstrō day !!
[ mōnstrō = teacher ]
Assalamualaikum and HI !! you guys . Aren't you all missing me ? hahahaha .
HAPPY TEACHERS DAY TO ALL TEACHER OUT THERE
So i will start with my primary teacher .There is really on few teacher on my mind . I remember their face . Its just i cant remember their name ( can't also rember the subject they teaching me . Masha Allah teruk nak mampus aku ni ). Maafkan saya cikgu
CIKGU RAHA i don't remember her full name . She is the nicest teacher ever when im in standard one . I do remember she teaching bm . Walaupun aku tak ingat kenapa aku rasa cikgu ni baik { this is so ridiculous } . Hahahaha the only memory i remember about her is she teach me how to matikan benang jahit tu . Aku belajar menjahit sejak dari darjah satu okeyyy . honestly this is the only teacher i can remember when im in primary school and yes im a very terrible person . no lie To All my Teachers during primary school { including my tuition teachers } . Without you im not gonna be who i am today . Tanpa cikgu siapa lah saya pada hari ini . Mungkin saya tidak tahu mengira . Mungkin saya tak tahu menulis . Mungkin juga saya tak tahu melukis [ tapi memang tak pandai melukis pun ] . ANYWAY . without you all i dont know where i stand today . Terima kasih atas kesabaran cikgu . Kegigihan cikgu mengajar saya . Tiada apa yang saya dapat balas . Terima Kasih cikgu
Moving on to my secondary teachers . WOW this is where i have a really really lot of things to say . Ini lah cikgu cikgu yang menghadapi fasa fasa acah acah rebel masa remaja aku [ masih remaja , kekal remaja , selamanya remaja ] hahahahaha . Geli aku lol . This is for sure ada banyak benda nak cakap sebab aku tukar sekolah masa form 4 . So lets start with my first school . CIKGU ROSMINA Aku rasa cikgu ni ajar aku bm masa aku form 2 and form 3 ? // ya aku rasa , terukkan aku // . Cikgu ni jadi guru kelas aku masa aku form 2 . Hm the only thing i remember is she treat us nasi minyak . its a lot of nasi minyak and sedap jugak . Hahahahaha . I think dia ada ajar sejarah masa aku form 3 . But perhaps i was mistaken moving on to next teacher USTAZ TAK INGAT NAMA TAPI AJAR AGAMA ISLAM MASA AKU FORM 2 okay . aku tak ingat nama . rusdi ? rosdi something like that . Hahahaha okey ustaz ni ramai budak perempuan tak suka . Sebab dia suka buat inappropriate jokes and they said ustaz ni gatal . i really dont think like that . Because i think his joke is funny [ and yes it is a little bit inappropriate during that time . However i never really take it serious ] . Dia ajar aku satu tahun je . I still remember every time we meet each other at hallway . People will normally say assalamualaikum cikgu / ustaz . But i will always show peace sign . so if i meet him i will show peace sign . Ustaz ni pernah cakap dekat aku . " *tunjuk peace sign* oh ni lah ya salam awak " . I will just laugh because . i think its cute . Oh sambil tunjuk peace tu aku bagi salam okey . bukan tunjuk peace saja saja . Anyway masa dia jar aku lah tu lah first time aku dapat tinggi paper agama islam ( 87 % or 86 % ) something like that but for sure above 80 . Sejak daripada tu dia terus jadi ustaz fav aku kakakakakakaka . Disebabkan aku dapat markah tinggi tu lah aku jadi budak target A untuk paper agama islam masa PMR :')) moving on to next teacher CIKGU MAZLINA this teacher . i definitely gonna remember her . Cikgu yang sangat sangat berbakti dalam mengajar aku geografi masa aku form 3 . She is definitely a very very good teacher . Till now kalau belajar geo akan teringat dia . Sebab tanpa usaha dia & kerajinan aku . Aku takkan pernah terfikir aku akan dapat A dalam geografi . Masa kitaorang dah nak dekat PMR tu dia punya push MashaAllah . Nak termuntah rasa buat soalan . Well tak sia sia lah rasa nak muntah tu hahahahaha . Thank you cikgu moving on to next teacher CIKGU SITI FATIMATUN ZAHRA this one teacher lahhh . i will remember her lah . The only teacher i can love when it come to math . Dia start ajar aku masa form 2 and form 3 . Masa aku form 2 aku pernah curi curi baca novel cinta masa waktu dia . Fuhh memang mendapat lah . On the spot kena rampas . Dah lah novel tu aku pinjam dengan orang . dan orang tu pinjam dengan orang . dan orang tu pinjam dengan orang lagi satu . Tersangat wate heckkkkkk . { Thanks to all people who help me solve this problem . You guys meant much to me } . Kau gila aku tak debar siap pergi bilik guru mintak pengampunan . Tapi of course lah rayuan aku tidak dilayan . Oh no n o no n o n o ....... im dead sesangat masa tu . hahahahaha kelakar je rasa masa tu . Okey next is , have you ever cry learning math . and yes i have and this teacher is the teacher who make me cry . Satu hari tu dia ada buat quick test ( test secara mengejut ) . Masa tu aku form 3 . Memang matilanaaakkkkkkkkk . And outcome result tu aku dapat teruk gila markah . Im one of the lowest . Lepastu dia hold aku . Dia tak bagi aku keluar rehat . Hahahahaha terus menangis aku dekat situ ( tak sure nangis sebab tak dapat gi rehat or sebab markah rendah ) hahahahahah . Masa tu eeeee memang geram je dengan cikgu ni . Rasa nak letak gula gula hack dekat cermin kereta dia hahahahaha . Aku dah lah pengawas sekolah masa tu . Lewat duty . Matilanakkk . Lepastu masa dekat nak PMR dia ada buat kelas malam . A few times jugak . And mestilah aku pergi . Lepastu aku ingat lagi dia buat mee goreng lepastu dia suruh kitaorang bungkus dalam burger wrapper tu . sampai sekarang aku simpan burger wrapper tu . Juga tanpa kegigihan cikgu dan tanpa rasa give up dalam diri saya ( sebab memang tak rajin pun ) , saya takkan dapat B dalam math saya masa PMR . Terima kasih cikgu . Baru baru ni aku dapat tahu cikgu aku ni kena strok . Lama jugak tak pergi sekolah . Aku terus rasa fuhhh sebak nak mampus . Antara cikgu yang sentiasa percaya aku boleh berjaya . Dengan tawakal dan usaha . She meant so much to my success today . Semoga cikgu cepat sihat ya :'')) moving on to next teacher CIKGU KH AKU DARI FORM 1 - SAMPAI FORM 3 also tak ingat nama hahahahah . Tapi ada ni ni dekat nama dia . Hamzani kot . Cikgu ni i cant remember why . Tapi masa aku form 2 agak rapat dengan dia . Sebab masa aku tolong dia kemas bilik kh . Dia bahasakan diri dia mama . Lepastu dia ada tunjuk gift gift yang dia dapat . Lepastu dia ada bagi aku something which is i cant remember . Something berkaca i guess . Anyway dia lah cikgu yang terkesan sekali menerima tempias zaman zaman remaja aku . Masa aku form 3 aku pernah ponteng kelas dia . Satu masa je pun . and then SHE SUMMON ME IMMEDIATELY JUMPA DIA . Kau gila aku tak takut ni first time aku ponteng kelas ni . Adomak adomak kantoi lah . Dah lah aku pengawas sekolah . Dah lah dia sokong aku jadi pengawas hahahaha . I tottaly break her trust i guess :'(( . Dia tanya aku lepastu . Awak memang dah malas nak belajar kh ke . Muka dia memang marah lah . Lepastu sumpah sumpah aku menyesal taknak ponteng kelas dah . Lepastu dia suruh aku balik kelas . Aku balik kelas ni memang sah dah mikir alamak mampos lah . Dah lah tahun periksa . Kena jumpa cikgu disiplin lagi . Mesti dia taknak bagi aku markah kerja kursus . matilanak matilanak . Lepastu aku memang siap menangis lah mintak maaf dengan dia . Lepastu aku dengan dia macam dah okey balik . Nasib Baik KH dapat A fuhh lega aku . hahahahaha Lepastu sebelum aku masuk sabs , aku macam nak mintak maaf lagi sekali dengan dia . Tapi macam takut dan malu . So sampai sekarang aku tak jumpa dia dah hahahaha . // honestly masih takut dan malu kalau jumpa dia // // nasib baik tak jumpa dah // . Anyway , i still love you mama . Mintak maaf ya mama sebab ternakal :**moving on to next teacher CIKGU AZILA Dia ni cikgu kh budak laki . Tapi dia cikgu kelas aku masa aku form 2 . So aku rapat lah dengan dia hahahaha . Sebab aku selalu pergi jumpa dia so aku jadi rapat lah dengan dia . She is a nice teacher ever . Dia bagi aku duit raya kot . hohoho . Aku juga ada agenda tersembunyi masa rapat dengan dia . Dulu aku pernah minat senior . Masa tu aku form 2 senior aku tu form 3 . hohohohoho. So aku macam suka lah pergi jumpa dia dekat bengkel kalau bertuah jumpa senior aku tu hahahahahaha . Tapi selalunya tak bertuah ugh . Satu hari aku pernah teman dia kemas bengkel and kemas file hahahaha aku suka lah bila jumpa file kh senior aku tu . Padahal bukan ada apa pun dalam tu . hahahaha . Anyway sebelum aku masuk sabs aku . Dia jadi cikgu kelab aku . Sooo of course lah dah sah sah aku dapat antara jawatan tertinggi . Naib Pengerusi kelab keceriaan okeyyy . Hahahaha . Anyway sebelum aku masuk sabs dia antara orang yang mempermudahkan proses pertukaran aku ke sabs . Haih . Cikgu memang tak suka saya dekat sekolah ni kan hahahaha . Anyway , mesti cikgu dah ada anak murid kesayangan yang baru kan hahahahaha . Apa apa pun . Selamat hari guru , cikgu , dah tak ada lah orang nak pau duit raya dengan cikgu kan lepas saya tak ada hhahahahaha moving on to next teacher
CIKGU HAMDAN
okey , cikgu ni cikgu tuisyen aku masa form 5 . Cikgu Addmath . Hahahaha masa aku mula jumpa cikgu ni aku tak suka sangat dia . Aku suka pilih seat belakang . Hahhahaha . Tapi cikgu ni buat donno je . Tapi dah lama tu aku pun rapat dengan dia . Sebab aku lah student dia yang paling banyak bercakap dalam kelas dia hahahahaha . Dah lah cakap laju
Satu hari tu dia cabar aku senyap untuk kelas addmath haritu . Hahahahaha rasa nak menitis air mata aku memendam rasa mahu bercakap itu . I honestly tak tahu macam mana dia dapat tahan dengan perangai aku dalam kelas aku . Pernah jumpa yang lagi teruk dari aku kot hahahaha .
Dia selalu cerita masa dia mula mula dapat posting . hahahahah Lepastu dia cerita masa dia belajar dekat university . Lepastu dia cerita pasal ex student dia . Ex student dia mestilah . Mestilah menjadi orang yang berguna . Aku je tak hahahaha . Ive learn pretty lot of thing about this world . this society from dia . Hahahahaha orang pergi belajar addmath aku pergi belajar tentang kehidupan . way to success sangat aku ni hahahahaha .
Anyway saya still ingat cikgu sampai sekarang okey . So selamat hari guru , cikgu . Walaupun ada sedikit penyesalan tak belajar elok elok dengan cikgu masa SPM . Tapi tak apa lah . Mungkin Allah ada jalan yang lebih baik untuk saya hahahahaha . Ya saya tahu addmath akan sentiasa menghantui saya dimana mana sahaja . Tapi tu nanti . Saya cakap pasal sekarang . Ternyata hidup saya ceria tanpa addmath . Tapi tak ceria tanpa cerita cerita cikgu masa muda hahahahahahaha
![]() { he's one of the best teacher addmath in Pahang . Juga antara manusia manusia yang sering dikeji sebab selalu buat soalan addmath yang susah untuk orang yang tak pandai addmath macam aku . cuma aku tak keji dia sebab dia cikgu aku . aku baik } CIKGU TUISYEN KIMIA AKU YANG TAK INGAT NAMA GAK okey cikgu ni paling aku ingat muka hahaha . sebab muka dia macam ebby yus . pelawak tu hahahaha . aku pernah cakap dekat dia . Cikgu muka cikgu macam ebby yus lah . lepastu dia marah aku dia cakap awak ni dalam banyak banyak orang cuba samakan saya dengan orang yang handsome sikit . Berdekah aku gelak hahahahah . Sebab dia selalu cakap adik aku lagi comel dari aku hahahaha annoying betul okey cikgu ni antara ikgu yang best ajar kimia . Tapi dia jarang masuk kelas setiap kali nak periksa sebab dia selalu pergi oversea . hahahaha . Haritu aku pernah call dia nak tanya ada kelas ke tak harini . Lama nak mampos aku call dia . Tak lama tu dia mesej . Saya ada di turki sekarang. Tehekkkk cikgu habis kredit saya . anyway lepas dia balik tu dia bawak souvenir untuk kitaorang sorang satu . Ayyy terima kasih cikgu sebab sentiasa ingat kitaorang hahahaha . Sampai sekarang kalau saya nampak ebby yus saya teringat cikgu hahahaha . Selamat hari guru , cikgu :)) saya harap cikgu tak jumpa dah student macam saya . Nanti lagi cepat cikgu tumbuh uban kakakakakakaka ![]() okay aku rasa aku dah penat menaip . Jadi aku akan sambung lepas aku dah habis exam . Yes i still got one more paper left . And the i'll be freee eee for a while . Later guys Auf Wiedersehen
Happy Teacher's day !!
|